יום חמישי, 5 בספטמבר 2013

בשמלתה הכחולה



בשמלה כחולה ושיער הנאסף לזנב סוס היא יוצאת את הבית, פניה נטולות איפור, אין צורך היא אומרת אל עצמה הקצת מלאה רגשות אשמה, "במילא אני הולכת להיות לבד עם עצמי, במשרדי זה היפה יותר מכל משרד אחר שאי פעם נכחה בו אני" 

בין הדלתות השקופות אחר כך במהלך יום עבודה היא רואה את הנוכחות שלה, עוברת וחוזרת אליה, בין דפי העבודה והקלסרים לפינת הקפה ופינת העישון החיצונית הרחוקה 20 פסיעות מהדלת המפרידה. השקט והדממה נוכחים בתוכה חזקים מאוד, היא אוהבת להיות כאן, אוהבת את הדממה את השקט את הסיפור שהמקום הזה רוקם אל תוכה.

ורד מתקשרת בתוך דממת השקט, היא עונה לה במילה אחת בעלת שתי הברות, וורד מיד משיבה- איך את נשמעת את יודעת? כאילו ואת צוללת בתוך לב ים, רק את והשמיים, הרוגע בקולך מסגיר לגמרי את כל העובר בתוכך.

היא מסיימת את השיחה עם ורד ומקלידה עוד שני מסמכי עבודה ושולחת את הפקסים הנערמים על השולחן וחותמת את הדרוש חתימה ומחייגת אל הפגישה הבאה רק על מנת לשמוע שזו נדחתה, ואז היא פוסעת 20 צעדים ופותחת את דלת המשרד השקופה אל החוץ, אל הגינה הסביבתית המקבלת את פני הבאים, את פניה, היא, בבוקר הזה, וחושבת לעצמה שחבל והיא אינה מעשנת משום שכמה מפתה היה לעשן כאן בפינה הזו עכשיו, לקחת אל תוכה לשאוף ולנשוף שמסביב הדממה התהומית הזאת, אולי רק קול רחוק של מכסחת דשא עובדת לאיטה נשמע בה.

ובמקום סיגריה היא מוציאה את ספר הקריאה שברגע האחרון השימה בתיקה, כי אולי יהיה לה בכל זאת זמן קריאה ואפילו אם לא לשעה ארוכה אז לדקות, היא מסתפקת בזאת, והשמש קופחת על היא והשמלה הכחולה, והיא מתיישבת על כיסא העץ המונח בפינה, ואת כפכפיה הגבוהות היא חולצת, ומניחה את הרגליים על הכיסא המאובק שמולה, זה מלוכלך מעט היא חושבת ואינה חוזרת בה מכך לשבת. ופותחת עמוד 118 בו מונחת הסימנייה, ולוקחת אוויר ושואפת ונושפת ומעשנת מילים אל תוכה...זו ההתמכרות שבה, הסיגריה שלה.





4 תגובות:

  1. שריתי, אתמול בפארק ראיתי בת בלי גיל, היא לבשה שמלה פירחונית שחשפה לה את הברכיים וגם מחשוף עמוק היה לה, היא היתה כהת עור ומלאה ושערה השחור גלש חלק משני דיציה. היה לך חיוך מונה ליזה כזה, ואני חשבתי כמה אתן דומות. היא באה עם כלב שחור די גדול ועם בן זוג שנראה ההיפוך המחלט שלה, כאילו יצא זה עתה מבית חרושת ליורמים חסרי עצמות. ואני חשבתי לעצמי בקנאה שרק בנות כהות עור ושפע שדיים וזרועות וברכיים יכולות להרשות לעצמן ללכת בבטחון כה חינני בשמלה פרחונית או כחולה צמודה בפארק. ואילו אני, השדופה, במכנסיים רחבים דהויים מסתירים וחולצת טוניקה מכסה ותיק מלא שקיות לקקי ומגבונים וצ'ופארים לפיתוי כלבים שיחזרו מהתפלשות בבוץ והרפש.
    ופינת העישון שלך שהמרת לספר- היא פינת האייפון שלי. אבל על זה בקטע אחר. אני אוהבת את מה שכתבת. את הטנגו שלנו...
    איריסיה

    השבמחק
    תשובות
    1. איריסי התגובה שלך מפעימה ומרגש שאת רואה את עצמי כך
      אני לא בטוחה שאני רואה את עצמי כך ובטח לא בביטחון
      אבל שמחה שכך זה נראה בעיניך
      אבל אצלך אהובה שום דבר הוא לא בפשט אלא הרבה יותר לעומק
      ולכן את כלכך צודקת וכי גם אני אוהבת את הטנגו שלנו.
      והמון תודה ושנה טובה איריסי

      מחק
  2. איזה יופי ספר במקום סיגריה!
    והעלית בי תמונות, את השמלה הכחולה ואת החצר של המשרד היפה ההוא...
    והצלילה הזאת לבד. מזכיר לי שיש אנשים שלא מבינים כשאני אומרת שאני צריכה "זמן עם עצמי" או "להיות עם עצמי". אבל זה כל כך כל כך נחוץ...

    השבמחק
    תשובות
    1. כן לי את הרי יודעת את הפרטים כולם בתוך המשרד והחצר שלו וגם השמלה הכחולה ואני לא באמת חושבת שאני מבקשת שיבינו שאני צריכה זמן לעצמי, אני מנסה לקחת לפעמים אני מצליחה ולפעמים פחות ונדמה לי שלפעמים זה מסתדר מעצמו פתאום מגיע אליי זמן לעצמי ואז אני ממש ממש שמחה }{

      מחק