יום שישי, 8 במרץ 2013

מונופול נשי


בכל בוקר שני מתקלחת במכון אחרי אימון, בוקר כן בוקר לא,
בחדר המלתחות בין מחיצות זכוכית חלביות
כאלה שרואים ולא רואים דרכן.

תמיד בוחרת לחזור אל אותו התא
בתקווה שהוא נישאר פנוי עבורי,
כמובן שהוא נמצא בצד השמאלי, יש לי נטייה לשם בלי בכלל שאני שמה לב,
זה מזכיר לי את מורה הנהיגה מלפניי שנים רבות שתמיד היה צוחק
כאשר היה מבקש ל- right ואני כמובן פונה ל- left
עם הזמן הוא החל לומר the other right dear
זה כבר היה עובד.

ובין המחיצות החלביות השקופות לא שקופות
נועלת את עצמי במחשבות,
תוהה על מה חושבות הנשים האחרות,
שומעת את המים בתאים האחרים
ומנחשת מה עובר על ההיא שעכשיו סיימה
ולאן היא הולכת מכאן והאם היא מרוכזת כזו
כמו שאני זוכרת בי מפעם, כזו שיודעת את סדר המחשבות שלה מאוד,
היום אני שונה כבר לא ממש מרוכזת כזאת.

בראש ממשיכות לי התמונות ואני מחייכת מהרהרת על איך שהתחיל לו היום
התעוררתי משהו בין חמש וחצי לשש,
לפני כולם, מנצלת את הזמן השקט הזה בין ערנות ללא ערנות,
במקלחת בין המים הזורמים החמים מאוד והמיישרים אותי מאוד
אני רואה את התמונה, משחזרת אותה:-
מקפיצה את הבצל בסיר שמיועד לצהרים
והופכת חביתות לכריכים של הבוקר
בעוד הראש מתכנן שמיד אחר כך אפעיל מכונה
על מנת לנצל ביעילות את החצי שעה שנותרה
ותוך כדי מוסיפה עוד שניים שלושה פריטים לרשימת המצרכים העמוסה
מה שהפך אותי בין המים הזורמים תוהה על הקושי בליפרוק את המסע הקניות, אוף נאנחתי לי,
כמעט בטוחה ששמעו אותי הנשים האחרות.

וכשאני מנגבת את עצמי מלמלת באושר למגלה אותי:
הגוף שלי נעשה כלכך יפה עבורי
אני כלכך גאה בו על שיתוף הפעולה איתי,
ואז מיד לוקחת נשימה כבדה
אויש נו עד מתי עוד אחשוב על זה כהוא (הגוף) ואני
כאילו ובכלל זוהי לא יחידה אחת המרכיבה את כולי.

והנשים האחרות נראות לי כולן נעימות
הן למדו לפנק להן את הבוקר במקום הזה  מאוד,
בטוחה שהן חושבות שהן על זה כבר לא רואות עצמן מוותרות...

ואני אורזת אותי  אחריי שמעלה על עצמי את הבגד שבחרתי
להתחיל בו את יומי, מייבשת שיער מול מראה,מסדרת שפתיים וקצת לחיים
נשקלת כי אין ברירה, רגילה, שנים עושה את זה כך בבוקר לפניי הארוחה,
רק שלאחרונה הפכתי מרוצה מהמספרים המהבהבים בירוק על הצג
והשקילה הופכת חוויה מספקת ומחזקת נורא.

בצעידה אל הרכב, חושבת על הדיסק שילווה אותי בנהיגה,
זה רגע כזה שאני אוהבת, לא הייתי מדלגת עליו בשום אופן לפני הנהיגה
תמיד לוקחת חמש דקות של להחליט על מה ילווה אותי בהפסקות הנהיגה של בין המשימות
ולפניי שטורקת את דלת הרכב ומתניעה מבקשת מעצמי
בבקשה היי מרוכזת תחשבי על הטוב ולא על הרע...מכירה את עצמי כבר נורא
נהגות כאלה, במיוחד אלה שעשויות להיות ארוכות ופקוקות לוקחות אותי
לפעמים למחוזות מאוד קשים במחשבות,
ולמדתי אני יכולה להחליט לעשות את הדקות הללו טובות עבורי,
אם רק קצת מחליטה לרכז את עצמי.

והנשים שנאספות סביבי במגרש החניה
נראות מאוד ממהרות, אין להן זמן לעצירות,
לפחות ידענו כולנו לעשות לנו מקלחות שקטות....
משום מה ניראה לי שעל זה בדיוק
כולן חושבות לפניי שהן מתניעות וממשיכות.

 (מתוך ספרי הראשון "מהצד שלה"  2007, הוצאת אופיר).


8 תגובות:

  1. נפלא נפלא נפלא
    "מקלחות שקטות" ועוד המון. כמה המון.
    ואיזה יופי שפתחת מחדש את הבלוג

    השבמחק
  2. איריסי המון תודה
    וכן עוד המון המון יש בנו
    ובכל פעם משהו אחר הופך גלוי
    וזה כמו בצל אפילו עבורי
    החקירות אינן מסתיימות בעולמי הנשי

    השבמחק
  3. שריתי זה כל כך מקסים, וכל המשימות האלה שאת מתארת בקלילות על הדרך. ההירואיות בחייה של כל אישה :). אבל הכי הדהים אותי מה שסיפרת על נהיגות ארוכות שלפעמים לוקחות אותך למחוזות קשים, עוד דמיון אחד מני רבים בינינו שאפילו לא ידעתי עליו :)
    וגם מה שכתבת לאיריסיה על הבצל, אני מאוד מזדהה. איך תמיד אנחנו עוד מתקלפות ומתגלות. גם בלי להתכוון.

    השבמחק
  4. תודה לי מתוקתי
    חושבת שידעתי אודות נהיגות גם מהצד שלך
    או שפשוט התאמת לי לזאת
    וכן את יודעת בודאי כמו בצל
    את הטקסט כתבתי לפני כמה שנים
    והוא לא ממש נוכח בי היום במלואו
    אבל אם אחשוב על התחושות אדע לומר
    שבכל פעם התחושות הן דומות בסיטואציות הזהות.
    ואגב למדתי להיות מרוכזת יותר בימים אלו ולעשות
    נהיגות שמחות ולא תמיד כואבות
    אבל בימים קשים נהיגות ארוכות אפילו מעט מפחידות
    על שום מה שמחכה לי מתוכן במחשבות :-)

    השבמחק
  5. והיום בחדר ההלבשה אחרי שיעור ריקודי בטן ציטטתי את הציטוט המקסים מהמורה שלך - the other right, dear :)
    מקווה בקרוב לנסיעה ארוכה משותפת שבה נעשה אחת לשנייה מחשבות טובות בדיבורים :)

    השבמחק
  6. לילוש מעניין מה היה חושב מורה הנהיגה הבוסטונאי שלי אולי ידע שיככב הטקסט ישראלי,
    מרתק הדברים הנשארים בנו חקוקים,
    "ונעשה אחת לשנייה, מחשבות טובות ודיבורים" איזו שורה קסומה יקירתי

    השבמחק
  7. אפשר גם לא בדיבורים, רק בנוכחות.
    המורה, כן. מעניין גם אם חדר הלבשה של תלמידות ריקודי בטן היה מצית את דמיונו...

    השבמחק
  8. מותק חשבתי על זה,
    בוסטון כלכך שונה מכל זה
    הוא בטוח היה אוהב את זה המורה לנהיגה
    ואני בכלל לא זוכרת אותו את יודעת, אלא רק את המשפט הזה שלו
    ואת נימת קולו אומר זאת :-)
    ונוכחות זה החשוב ביותר מהכל

    השבמחק