יום שבת, 11 במאי 2013

מהו מרחק?


מהו  מרחק?
אנסה למדוד אותו
שתי נקודות ומה ביניהן
ואעלה עוד ועוד קווים מן הדרך האחת אל האחרת
אמלא את מקומי שכאן ואת מקומי ששם
ואצמצם משהו כמו שברים מכנים משותפים
והצמצום קורה מרגישה אותו
המרחקים נעשים לרגע הזה בנקודת המכנה המשותף
קטנים יותר קטנים יותר קטנים יותר
ועדיין סופרת ממלאה קווים
אל הנקודה האחת שכאן והנקודה האחרת ששם
רחוק לי-  נראה שרציתי לומר
רציתי לצעוק רחוק לי
אבל איך אהיה אומרת כל זאת
שכאן פנימה הכל נורא קרוב
ומהו מרחק אם כך
היש הסבר לזה
אולי לילה הוא הסבר
מרחק הלילה אל היום
ואז אומר
רחוק כמרחק הלילה אל היום
וקרוב בי  חזרה בכל יום.




4 תגובות:

  1. אוי את נהדרת. וקרובה כל כך.
    פעם אמרת לי משהו מדהים על האמת של הלילה והאמת של היום, והוא הדהד לי.
    אבל גם בלי קשר לזה - איך שאת משרטטת את הקווים שלך במתיקות של ילדה חכמה, זה מאוד מקסים. והתהליך המתואר, מצועף אבל נהיר - מרגש. { }

    השבמחק
    תשובות
    1. לי ואני רק אוהבת שאת זוכרת את מה שאני אומרת...מחייכת
      וגם את התגובה הזו המרגשת.

      מחק
  2. מזכיר כלכך הרבה.
    את נחמת הילדות ב-"סבתא סורגת".
    את הרגע הכי רחוק שהוא הכי קר בלילה.
    הרגע שלפני הזריחה...

    כתבת כלכך יפה
    שדות

    השבמחק
    תשובות
    1. זה יפה לומר נחמת הילדות "בסבתא סורגת"
      זה עכשיו מעלה בי זיכרון ילדות פתאום
      שלא ידעתי שזכרתי בכלל.
      תודה שדות.

      מחק